De eerste klim - 30 augustus 2012

30 augustus 2012 - Montbrun-les-Bains, Frankrijk

Om 7:05 reden we weg bij het hotel. De reis naar Monbrun les Bains verloopt voorspoedig. Wel ongelofelijk veel regen onderweg, vooral rond Lyon. De lucht klaart op naarmate we zuidelijker komen. We vinden vrijwel direct Residence Hameau les Soures, het appartementencomplex waar ook de grote tent van Stichting Mont Ventoux staat. Het inchecken is snel gebeurd.

Nadat we de spullen in het huisje hebben gezet, besluiten we om naar Sault te fietsen en een stukje van de Sissy route van de Mont Ventoux te gaan doen. Het weer is prima, al is de top van de kale berg geheel in nevelen gehuld.

Het eerste stuk vanuit Sault is steeds 4-6% en best goed te doen. Jammer genoeg gaat het hard regenen als we nog flink wat kilometers voor Chalet Reynard zitten. We besluiten door te fietsen, want inmiddels zitten we op een stuk van 2-3%, dus we kunnen flink snelheid maken. Als de Chalet Reynard bereiken is de regen inmiddels gestopt. Het is half 5 en we besluiten om terug te fietsen naar Montbrun. Met snelheden tot 60km/uur razen we de berg af. Gaaf!!

Om half 6 zijn we terug in het appartement en maken kennis met onze huisgenoten. Wolter Piek kennen we van het ziekenhuis, twee andere jongens zitten in het Rabobank team.

Om 18 uur vindt de openingssessie plaats in de grote tent, aansluitend diner en lange nazit met een flesje lokale wijn.

Perfecte dag!

1. Esther Meijer:
    Beste Jan Gerard en Peder,

We wensen jullie veel succes met de beklimming en dat het weer een beetje redelijk is. Good luck!
    Groetjes van Klaas, Esther en Fye
  2. Sanne:
    Heey pap en Peder,

Alvast heel veel succes morgen!! Het is natuurlijk wel duimen voor mooi weer, maar dat komt vast wel goed (en anders wordt je zeiknat). Maar dat houdt jullie toch niet tegen?? Ik zal aan jullie denken morgen!

Liefs,
    Sanne
  3. Jose en Karin:
    He JG en Peder,

Nou de eerste kilometers in de benen en vooral de eerste afdaling
    gehad. Lekker hoor!!!! Ook wij zullen morgen duimen voor mooi weer maar het is zoals Sanne zegt, als het regent worden jullie zeiknat maar dat zal jullie niet tegenhouden. Zet 'm op, doe voorzichtig en we lezen morgenavond het verslag.

Lieve groetjes van ons Jose en Karin
  4. Roelof Troost:
    Peder en Jan Gerard,

Veel succes morgen met de beklimming. Ik hoop, dat het weer meevalt en dat jullie kunnen genieten als jullie boven komen.

Roelof