Heenreis naar Nancy, 29 augustus 2012

29 augustus 2012 - Nancy, Frankrijk

Vandaag om 13:45 vertrokken uit Meppel. De reis verloopt zeer voorspoedig. Na een korte koffiebreak bij een AC Restaurant in de Ardennen reizen we via Luxemburg (even goedkoop tanken) verder. In Metz passeren we een spectaculaire brand. Een vrachtwagen volgeladen met hooi staat in de brand. De bluswerkzaamheden zijn nog in volle gang. Wij kunnen gelukkig doorrijden. We leveren wel een kleine bijdrage aan de korte kijkersfile om wat plaatjes te kunnen schieten.

Rond kwart voor acht checken we in in ons hotel en besluiten direct door te lopen naar het centrum van Nancy om het Place Stanislas, de trots de stad, nog bij licht te kunnen zien. Het plein is prachtig. We zijn net op tijd, want nog geen 10 minuten nadat wij zijn gearriveerd breekt het noodweer los. Het levert wel mooie plaatjes op!

We zoeken een restaurant en genieten van een voortreffelijk drie-gangen diner in La Boeuffe dans la rue. Het beloofde Son et Lumiere spectakel op het plein laten we er maar bij zitten. Wij kijken uit op hemels son et lumiere met donder en bliksem.

Om 23 uur naar het hotel en gauw slapen. Morgen gaan de wekker om 5:45 uur. We willen om 7 uur verder reizen.

1. Jan Gerard Maring:
    30 augustus 2012
    mooie stad, Nancy, leuk voor een keer op vakantie....